Berriak
08-01-21
Zinema museoan II
Zinemaren historiak (II)
“Zikloak bueltatzen dira, urtaroak bezalaxe, baina ez dute antzik elkarren artean. Hobe esanda, ez dute antzik azalean, baina funtsezko indar berari erantzuten diote: zinemak proposatu dizkigun eta gure bizitzan zehar modu gutxi gorabehera sekretuan lagundu diguten istorio horiekin kontuak ateratzea. Gordardek bere Histoire(s) du cinéma-n esaten duen moduan, (oroitu Zinemaren Historiak-en lehen programan ikusi genuela) “zinema, kristautasuna bezala, ez da egia historiko batetik sortzen, kontakizun bat proposatzen digu, istorio bat, eta honako hau esaten digu: sinetsi, sinetsi gertatzen ari dena”.
Horregatik, proposatzen dizuet hirietatik oihanera bueltatzeko bidaia batean laguntzeko. Kainen marka duten abokatu ustelen ibilbidea jarraituko dugu, edo antzerkiko eszenatokietan eta frisoetan bizitzeko modua bilatzen duten gazteena diruak gobernatutako mundu batean. Gure denboraren tarte txiki bat erabiliko dugu inauteri neurrigabe batean labirinto barrokoetatik galtzeko edo erreferentzia punturik ez duen basamortu bateko puntu ikertezinenetatik zaldiz ibiltzeko. Horrez gain, gustatuko litzaidake zuek gonbidatzea honako hau aitortzera: munduak, ordubete eta erdi ahaztezin batean, espien serie baten edo melodrama exotiko baten itxura hartu ahal duela, edo ipuin-kontalari paregabe baten nartzisismoa ospatu. Beste aukera bat da Yorkshire ingeleseko haize gogorrak suntsitu dituen eremuak Mexiko kolonialeko lurralde berotsuetan nola bilakatzen diren ikustea, eta tontorrak amildegien ordez aldatzea, edo konkistatzaileen kontra etengabeko borrokan ari den Ukrainia oparoko garitzak suntsitzen dituen suaren lekuko izatea.
Izan ere, ez dira beti tontorrik altuenetatik lortzen saririk handienak. Batzuetan, altuerarik baxuenetan lor ditzakegu. Jende gutxik bisitatzen dituen eremuak eta kasu batzuetan sekretuak diren obrak (oraindik ez da argitu maisulanak direla) ezagutzeko hamahiru saio proposatzen dizkizuet. Eta horiek guztiek honako adierazpen hau egiaztatu dute: zinemak gure begiei ematen die gure desioekin bat datorren mundua. Zinemaren Historiak espazioaren eta denboraren aldaketa magikoaren ilustrazioa izan daiteke. Denbora hori ez da galtzen, bakarrik egonda ezagutu ezingo genukeen ezusteko sakontasun batean zabaltzen da”.
Santos Zunzunegui
Ordua
11.30 | Hitzaldia Santos Zunzuneguiren eskutik
12.00 | Proiekzioa
Lekua
Auditoriuma (gaur egungo edukiera: 71 besaulki). Maskara erabiltzea nahitaezkoa da, baita pertsonen arteko 1,5 metroko segurtasun distantzia betetzen bada ere.
Prezioak (kontrakoa zehazten ez bada)
Orokorra: 3,5
Museoaren Lagunak: 2
25 urtetik beherakoak: Doan
Hizkuntza
Jatorrizko bertsioa gaztelaniazko azpitituluekin
-
21 | 01 | 10
Spione
Fritz Lang, Alemania, 1928, 178'/144'
-
21 | 01 | 17
Gold Diggers of 1933
Mervyn LeRoy, EEBB, 1933, 97'
* Doako saioa
-
21 | 01 | 31
The Devil Is a Woman
Josef Von Sternberg, EEBB, 1935, 79'
* Doako saioa
 : -
21 | 02 | 14
Le roman d'un tricheur
Sacha Guitry, Francia, 1936, 81'
* Doako saioa
-
21 | 02 | 28
Schors
Aleksandr Dovzenko, Yuliya Solntseva, URSS, 1939, 140'
-
21 | 03 | 14
The Force of Evil
Abraham Polonsky, EEBB, 1948, 79'
-
21| 03 | 28
Gun Crazy
J.H. Lewis, EEBB, 1950, 87'
-
21 | 04 | 11
Stars in my Crown
Jacques Tourneur, EEBB, 1950, 89'
-
21 | 04 | 25
Ukigumo
Mikio Naruse, Japón, 1955, 123'
* Doako saioa
-
21 | 05 | 09
Ride Lonesome
Budd Boetticher, EEBB, 1959, 73'
-
21 | 05 | 23
En el balcón vacío
Jomí García Ascot, México, 1961, 70'
-
21 | 06 | 06
Red Line 7000
Howard Hawks, EEBB, 1965, 110'
Erosi sarrerak -
21 | 06 | 20
Two-Lane Blacktop
Monte Hellman, EEBB, 1971, 101'
Erosi sarrerak