Ecce Homo - Bilboko Arte Ederren Museoaren

Erosi irudia

Ecce Homo – 69/75

David, Gerard-en jarraitzailea

Oudwater (Herbehereak), c. 1450/1460 -Brujas (Belgika), 1523/08/13

Olioa haritz-oholean

50,4 x 31,6 cm

69/75

Laureano de Jado jaunaren legatua 1927an

Obra honetan berriro ere nabari da maisu flandestarrek zuten trebetasun eta abilezia tekniko handia, eta gainera, miniaturaren mundu borgoinarrarekin loturik dagoela ematen du, pintura flandestarraren jatorria, hain zuzen ere.

Ebanjelioan kontatzen den pasarte batetik hartua da konposizioa. Bertan, Kristo, zigortua izan ondoren eta arantza koroa jarri ondoren, jendeari erakusten dio Pontzio Pilatosek Pretorioko ateetan, eta orduantxe esaten du hark Ecce Homo, "Hona hemen gizona" esaldi ezaguna. Irudien moldatze lan leunak eta margolariak arkitekturari eta elementu apaingarriei ematen dien garrantziak, artista jada Berpizkunde italiarrera hurbiltzen ari zela erakusten digute. Pertsonaien aurpegiek, jantziek, tamaina txikikoak izan arren, artistaren inguruko banako pertsonaiak irudikatzen dituztela ematen du, garaiko jantziekin. Margolariak, aurre-aurrean dauden bi txakurrak margotzean, eszenari dramatismoa kendu nahi izan diola ematen du xehetasun anekdotiko bat sartuz. Obra honen egilea Brujas hirian koka dezakegu XV. mendearen eta XVI. mendearen artean, eta Gerard David bezalako maisu batengandik hurbil, haren eragina nabari baitzaio. (Ana Sánchez-Lassa de los Santos, 2000)

Bibliografia hautatuta

  • Stepanek, Pavel. "Pinturas y esculturas góticas españolas en la Galería Nacional de Praga", Anuario de Estudios Medievales. 1990. pp. 183-184, il.
  • Sánchez-Lassa de los Santos, Ana. Flandestarrak Bilboko Arte Eder Museoan = Flamencos en el Museo de Bellas Artes de Bilbao [Folleto]. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2000. p. 5.
  • Castañer López, Xesqui. "La pintura flamenca del siglo XV en el Museo de Bellas Artes de Bilbao : formas, temas, modelos", Kobie : bellas artes, n° 8. 1991. pp. 5-24.
  • Dessin sous-jacent et technologie de la peinture : perspectives. Louvain-La-Neuve, Université Catholique, 1997. p. 187.
  • Sánchez-Lassa de los Santos, Ana. "Un Ecce Homo de la escuela flamenca en el Museo de Bellas Artes de Bilbao", Urtekaria 1995 : asterlanak, albistak = anuario 1995 : estudios, crónicas. 1996. pp. 41-53.
  • Castañer López, Xesqui. Pinturas y pintores flamencos, holandeses y alemanes en el Museo de Bellas Artes de Bilbao. Bilbao, Fundación Bilbao Bizkaia Kutxa, 1995. pp. 41-43.
  • Plasencia, Antonio. Catálogo de las obras de pintura y escultura del Museo de Bellas Artes de Bilbao. Bilbao, Imprenta Provincial, 1932. p. 65, n° cat. 292. (Con el título Ecce-Homo, y como Anónimo flamenco del siglo XVI)
  • Stepanek, Pavel. "La pintura española en la Galería Nacional de Praga", Revista Iberoamericana. 1969. p. 183.
  • Lasterra, Crisanto de. Museo de Bellas Artes de Bilbao : catálogo descriptivo : sección de arte antiguo. Bilbao, Museo de Bellas Artes de Bilbao, 1969. p. 35, n° cat. 75. (Con el título Ecce Homo, y atribuido a Gerard David)
  • Chefs-d´oeuvre de Prague 1450-1750 : trois siècles de Peinture Flamande et Hollandaise [Cat. exp.]. Brugge, Groeningemuseum, 1974. pp. 21-22. (Con el título Ecce Homo, y atribuido a Gerard David)
  • Bengoechea, Javier de. Museo de Bellas Artes, Bilbao. Bilbao, La Gran Enciclopedia Vasca, 1978. p. 99.
  • Vacková, Jarmila. Collections de Tchecoslovaquie. Bruxelles, Centre national de Recherches, ”Primitifs flamands”, Ministere de l´Education nationale, 1985. p. 57.
  • Sánchez-Lassa de los Santos, Ana. Un Ecce Homo de l'école flamande au Musée des Beaux-Arts de Bilbao [separata]. Louvain, Université Catholique Louvain-La-Neuve, 1997. pp. 177-184.
  • Diéguez Rodríguez, Ana. Precisiones al Catálogo de la Pintura Flamenca del siglo XVI en el Museo de Bellas Artes de Bilbao [inédito]. 2013. pp. 65-71, n° cat. 12. (atribuida a la Escuela de Brujas de la primera mitad del siglo XVI)