Tsuba, barraskilo, orkidea eta putzuarekin - Bilboko Arte Ederren Museoaren

Erosi irudia

Tsuba, barraskilo, orkidea eta putzuarekin

Anonimo japoniarra. XIX. mendea

Burdina, kobre eta urrezko aplikazioekin (merkurio teknika)

6,9 x 6,5 x 0,9 cm

María de Arechavaleta andrearen dohaintza, José Palacio jaunaren bildumakoa 1953an

Tsuba formaz ia zirkular honek zilar bizian landutako apaingarri urrekara batzuk dauzka. Barakuilu eta orkidea bana dira aurkiko dekoraziozko elementu nagusiak. Ifrentzuan arazteko putzu txiki bateko karela, gainean ura ateratzeko banbuzko ontzia duela, te etxeetako lorategian ezin falta daitekeen irudi gisa. Sinestezina dirudi horren elementu gutxirekin hainbeste gauza iradoki ahal izatea. Kasu honetan, japoniar artearen ahalmen iradokitzailea tsuba baten azalera ezin txikiagora eraman du egileak. (Fernando García Gutiérrez, 2014)

Bibliografia hautatuta

• Arte japonés y japonismo [Cat. exp.]. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2014. pp. 172, 508-509, 511, 513, 520, 523, 525, 541, n° cat. 36.
  • García Gutiérrez, Fernando. "Tsuba : Japoniako zaldunen ezaugarri bat. Tsuba bilduma Bilboko Arte Eder Museoan = Un signo distintivo de los caballeros de Japón. Colección de tsuba en el Museo de Bellas Artes de Bilbao = The Mark of the Kinghts of Japan. The Tsuba Collection at the Bilbao Fine Arts Museum", B'07 : Buletina = Boletín = Bulletin, n° 3. 2008. pp. 101-159.
  • Caeiro Izquierdo, Luis. La Cultura Samurai : armas japonesas en las colecciones españolas [tesis inédita]. Madrid, Universidad Complutense de Madrid, 1991.
  • Sala Ivars, Marcos Andrés. "Estudio y catalogación de las colecciones públicas de sables japoneses en el País Vasco", Ars Bilduma, n. 11. 2021. p. 75.