Bilduma online eta irudien salmenta

Izenbururik gabea – 88/37
Ameztoy, Vicente
Donostia, 30/01/1946 - Donostia, 06/11/2001
Olioa mihisean
195 x 114 cm
Ameztoy (eskuineko beheko angelua)
c. 1972
88/37
1988an eskuratua
Koadroa sortzeko ideiak Magritte dakarkigu gogora, nahiz eta beste zenbait elementuk emaitza aberastu eta urrundu egiten duten; esate baterako, irudian nagusi den argi itsugarria (argazki erreetan gertatzen den bezala) -argazkilaritzaren eta zinegintzaren erreferentziak ohikoak izan ziren Ameztoyk urte haietan egindako margolanetan- edo euskal paisaia bereizgarrien azalpena bera.Edonola ere, malenkonia erromantiko sakona ere badarie. Lehen begiradan, margolanak otzantasun ironikoa iradokitzen du, eta, beharbada, gaiaren ezegonkortasun asaldaria ezkutatu dezake. Era berean, Jonathan Swiften Gulliverren abenturak laneko uharte hegalariarekin eduki dezake zerikusia. Lan honetan bezala, bikoiztasunaren ideia Ameztoyren beste lan batzuetan ere agertzen da. (Javier Viar)
Bibliografia hautatuta
- Guía Artistas Vascos. Bilbao, Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2008. pp. 168-169.
- Gida Euskal Artistak. Bilbao, Bilboko Arte Eder Museoa, 2008. pp. 168-169.
- Guide Basque Artists. Bilbao, Bilbao Fine Arts Museum, 2012. pp. 168-169, n° cat. 93a.
- Auga doce = Agua dulce [Cat. exp.]. A Coruña, Xunta de Galicia, 2014. p. 231
- Viar, Javier. Historia del arte vasco : de la Guerra Civil a nuestros días, 1936-2016. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2017. pp. 382, 384, il.
- Ameztoy [Cat. exp.]. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2019. pp. 96-97, n° cat. 7.
- Viar Olloqui, Javier. Vicente Ameztoy : la transfiguración melancólica. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2019. pp. 86-87, 93, 98, il.
- García Sánchez-Marín, Déborah. "Vicente Ameztoy : el final de la Arcadia", Minerva : publicación semestral del Cículo de Bellas Artes, n° 35, 2020. p. 30, il.