Inroa, ontzi eta ontzi-zainarekin - Bilboko Arte Ederren Museoaren

Egur lakatua

9,1 x 4,9 x 2,6 cm

XIX. Mende amaiera

María de Arechavaleta andrearen dohaintza, José Palacio jaunaren bildumakoa 1953an

Bost kaxako inroa, laka beltzez tratatua eta makie teknikarekin (urre hautsa) eta nakarrezko pieza txertatuekin (raden) dekoratua. Hondo beltzaren aurrean ontzi txiki bat ikusten dugu diagonalean proiektaturik, arraunean sendo ari den txalupariarekin. Arraunlariaren kapela, nakarrezkoa, oro erakargarria da kromatismoaren ikuspegitik. Txalupa gauez ari da nabigatzen hiru eguneko ilargipean eta ihien artean. Egilea Rimpa estiloaren jarraitzailea dela salatzen digute konposizio ausartak eta raden teknikaren erabilera eraginkorrak. (Yayoi Kawamura, 2014)

Bibliografia hautatuta

• Pereda, Arantxa. La Colección Palacio : arte japonés en el Museo de Bellas Artes de Bilbao [Cat. exp.]. Bilbao, Museo de Bellas Artes de Bilbao, 1998. p. 84, n° cat. 53.
  • Arte japonés y japonismo [Cat. exp.]. Bilbao, Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2014. pp. 462, 534, 536, 546, n° cat. 169.