Jarduerak

Ikuspuntuak
Ellas IV: Maider Aldasoro Sofonisba Anguissolarekin
Santa Katalinaren ezkon-hitz mistikoak, 1588
Aldasorok Anguissolaren ehunei eta antzerki izaerari erreparatzen die, pertsonaiak eszenategi batean jartzen dituen moduari, berak koreografia intsektujaleen bideoetako batean egiten duen bezalaxe.
Lekua:
Proiektu digitala. Museoaren webgunea eta YouTubeko kanala
Norentzat:
Arrunta
- Zinema eta bideoa
- Digitalak & Multimedia
Proiektuaren koordinazioa eta zuzendaritza: Mª Victoria Antoñanzas eta César Ochoa. Hezkuntza eta Kultur Ekintza Saila. Arte Ederren Bilboko Museoa
Zuzendaritza artistikoa eta muntaketa: Tamara García Iglesias
Muntaketa teknikoa eta kolorea: Maialen Sarasua Oliden y Olaia Nogales
Kamera: Alain García
Zuzeneko soinua: Iñigo Azkue
Azpitituluak eta transkripzioak: Paula Gómez y Júlia Gaitano Mendizabal
Artistak: Maider Aldasoro
Iraupena: 10' 56''

Maider Aldasoro (México, 1992)
Arte Ederretan graduatu zen UPV/EHUn, eta Arte eta Sorkuntzako Ikerketa Masterra egin zuen Madrilgo Complutense Unibertsitatean. Jantzien diseinua, eskultura, tramankuluen eraikuntza, bideo performancea eta animazioa nahasten ditu. 2018-2020an, Ane Rodriguez Zaiteguirekin batera kolektibo batean parte hartu zuen, arteko, bitartekaritzako eta bestelako proiektuetan, CA2M Madrilen, Donostiako San Telmo Museoan eta Sarean-en (Bilbo) Luzatu Gau Irekian. 2020-2021 bitartean, artista egoiliarra izan zen Azkuna Zentroa/AlhóndigaBilbaon; egonaldia bakarkako erakusketa batekin amaitu zuen. Duela gutxi, BilbaoArteko artista egoiliarra izan da (2021-2022).
Santa Katalinaren ezkon-hitz mistikoak
Sofonisba Anguissola
Kristoren eta Alexandriako Santa Katalinaren arteko ezkontza mistikoa irudikatzen du obrak, Jacopo da Varazzek bere Santuen bizitzak obran jasotako pasarte batetik hartua. IV. mendeko printzesa bat izan zen Santa Katalina, eta martiri bihurtu zuten bere fede kristauagatik. Irudian, ezkon eraztuna ematen ari zaio Jesus Haurra, bertan direla Ama Birjina eta emakume heldu bat, santa Ana izan litekeena. Oso gai herrikoia den arren, zalantza ugari daude hari buruz, eta zalantzan jarri izan da goi-mailako printzesa dotore hura –hari estira emateko erabilitako gurpil horztunarekin eta martiritzaren palmondoarekin irudikatua– benetan izan zenik ere.
Artelanari buruz gehiago jakiteko >